25.01.13

NANCY GIDEON. Čistá krev

     Čistá krev je prvním dílem série Moonlight (v češtině Měsíční svit). Tento rok by měl v Americe vyjít díl osmý, v České republice již brzy díl druhý. Od knihy jsem nic nečekala, pouze jsem z obálky odhadovala, že by to mohlo být velice romantické. Když se podíváte na různé romantické (nepleťte si to s romantismem) knihy, na obálkách zpravidla bývají polonazí muži. V tomto ohledu se můj odhad stal pravdivým.

    Hlavní hrdinkou příběhu, který se odehrává v New Orleans, je detektiv Charlotte Caissieová. Přátelé a kolegové jí říkají Cé Cé. Ano, jako té mouše. Jejím životním cílem je dostat za mříže bosse místního podsvětí Jimmyho Legera, jenž má na svědomí smrt jejího otce, který býval velmi svědomitým policistou. O Charlotte se dále dozvíte, krom toho že vyrůstala bez matky, že v minulosti zažila nepěkné věci. O těch si musíte přečíst v knize.

    Druhým hlavním hrdinou je Max Savoie, osobní strážce Jimmyho Legera. Autorka se Maxovi věnovala podstatně více. Jimmy Legere není pro Maxe jen zaměstnavatelem, ale i otcem, který ho vychoval a dal mu nějakou budoucnost. Již na začátku se dozvíte, že Max není až tak úplně člověkem.

    Hned v prvním odstavci jsem se zmiňovala o romantice, předpokládám, že jste uhodli, jaké dvojice se bude týkat. Samozřejmě nečekaně mezi hodnou holkou a bad boyem. A právě v tomto ohledu je nejvíce rozpracována psychologie Maxe, který se musí rozhodnout mezi dvěma lidmi. Max je do Cé Cé zamilovaný a touží po ní, Cé Cé je zamilovaná do Maxe a touží po něm. Jimmy Legere má rád Maxe jako svého syna a nechce, aby se zapletl s policistkou. Zatím vypadá Jimmy jako nejrozumnější postava, že? Max má rád Jimmyho a nechce ho zradit. Cé Cé má problémy v práci, protože se zapletla se záporákem. Proto se není čemu divit, že jejich vztah nevztah vypadá následovně: Chci tě. Nechci tě. Chci tě. Jdi pryč. Miluju tě. Vypadni! A tak pořád dokola.

    Max je tedy mezi Cé Cé a Jimmym. Každý s ním má své plány a hádají se mezi sebou. Musím poznamenat, že se mi opravdu nelíbilo, jak autorka z Maxe udělala úplného domácího mazlíčka. Když vezmete v úvahu, že není člověk, tak je to až vtipné. Chvilkami mi připadalo, jako by si ti dva mysleli, že Max nemá svoji hlavu a že je nesvéprávný. Chlap jako hora, sakra nebezpečný, a oni si myslí, že si snad ani není schopen zavázat tkaničku! Chudák Max.

    Vyprávění je v er-formě a z pohledu více postav. Což je moc fajn, protože víte, co si ty postavy myslí a jaké mají záměry. Každopádně nevýhodou je, že tu nefňuká jen hlavní hrdinka, ale i hlavní hrdina. Dočkáte se i pohledu Jimmyho, takže vám je vše jasné. Tedy skoro vše. Ten zbytek, co nevíte, vás udržuje v napětí. 
   
   Když se vrátíme k romantické lince příběhu, potěším ty, kteří mají rádi erotické knihy. Sex zde je. Když vezmeme v potaz, že postavy jsou dospělé, tak se není čemu divit. Chvilkami je ten sex popsán věruhodně. Chvilkami je to pohádka. Celé je to pohádka, no ne?
  
    Děj knihy je na jednu stranu jednoduchý, na stranu druhou je komplikovaný až až. Je zde spousta detailů, které dotváří fikční svět. I když dávám knize dvě a půl hvězdičky, tak se těším na druhý díl, protože konec dává tušit, že se máme na co těšit. Když se podíváte na hodnocení jednotlivých dílů, uvidíte, že právě Čistá krev má hodnocení nejnižší. Myslím, že autorka si v prvním díle jen připravovala půdu pro díly další. Doufám, že mě nezklame.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

2 komentáře:

  1. Jak to tak čtu, tak jsem rozhodně trochu opomněla do své recenze napsat, že Charlottin otec byl policista, ale nevadí..Však oni si to čtenáři přečtou. Jinak docela chápu tvoje důvody, dát knize tak malé hodnocení.. zmiňuješ i věci co vadily i mě, ale mě vadili míň a kniha mi celkově sedla daleko více. Ráda jsem si recenzi přečetla a jsem ráda, že jsem na knihu nahlédla i z jiného úhlu..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý má rád něco jiného. Někomu se nějaké drobnosti v knize líbí, někdo je odsuzuje.
      Hlavní je, že nelituješ, žes to četla. :o)

      Vymazat