12.05.13

Nedělní čtení #5

    Opět tu je neděl a jeho čtení. Neděli mám schválně v mužském rodě. Celý týden bylo pršavě a zataženě. A vůbec to nepopohánělo ke studiu a ke čtení. Jen ke chrnění a povalování v posteli. Dnes je už trochu svítivě, ale stejně bych jen chrněla. Jak jste na tom vy? Doufám, že se najde aspoň jedna lemra líná, která je na tom stejně jako já.

Beth Revis. Milion sluncí

 

      Milion sluncí je už druhý díl série Vesmír (?). Opravdu nemám tucha, jak se jmenuje, ale to máte jedno. Ve světě kniha oblíbená. Já ji nemám ráda. S prvním dílem jsem se trápila, s tímto se trápím ještě více. Snažím se ji ale dočíst, protože je to v knihovně jako novinka, už je i zarezervovaná, takže kdybych ji vrátila, budu na ni pak znovu čekat hodně dlouho.
    První díl, Loď mezi hvězdami, byla kniha s dobrým nápadem. Opravdu. Nápad super. A to bude asi tak všechno. Moc se mi nelíbí fakt, že autorka postaví zápletku knihy na neznalosti fyzikálních zákonů. Můžete namítat, že každý fikční svět je jiný, že má jiná pravidla, jiné fyzikální zákony a je prostě tím, čím ho chce mít autor/autorka. Tohle bývá i můj názor. Někdy. V tomto případě ne. 
    V tomto díle se hned na začátku mluví o té chybě. Super, konečně si autorka nastudovala fyziku. Aby následně mohla udělat další chybu. 
    Abych vás uvedla do obrazu. Jsou ve vesmíru. Na lodi. Která zpomaluje, protože motor ztrácí účinnost, výkon, sakra, doučím se fyziku. Někdy. A teď si vzpomeňte na Newtonovy pohybové zákony. Hlavně zákon o setrvačnosti. Říkáte si teďka: Cože? Jak ta loď může zpomalovat? Proč má vlastně zaplý motor? Co to je za blbost? To já si tu říkala také. Ve druhém díle se dozvíte, že kvůli špatnému motoru loď stojí. Kdo to autorce poradil nevím, raději to vědět ani nechci. Předpokládám, že ta loď je zaparkovaná u té planety, kam mají dolítnout. Bude asi přivázaná nějakým pevným lanem, aby se náhodou nepohnula. To jsem ještě zvědavá, jak to vlastně bude. A jestli jde o zaparkování u planety, tak to bude dobrej vtip.

     Teď se dostanu vyloženě k Milionu sluncí. Nemám ráda hlavní postavy. Hlavní hrdinka je fňukna, ale v pořádku, dalo by se to pochopit. Hlavní hrdina, který je, podle mě, hlavnější než hlavní hrdinka, je blbec. Proboha, co čekal, když nechal lidi samostatně myslet? A bude fňukat nad tím, co se tam děje. Problémy si udělal sám. A my o tom máme číst. 
     Nelíbí se mi, že je takřka vše založeno na tom, jak někdo lže někomu. Nebaví mě to. Opravdu ne. Ať si tam klidně lžou, ať se pozabíjí. Mně je to jedno. A proto to chci dočíst. A možná si i přečíst i třetí díl. Masochismus vládne světu!

    Je mi líto, ale tuto sérii nemohu doporučit. Myslím, že je dost lepších než tato. Pokud byste ale u čtení nemysleli, tak by se vám to mohlo líbit.

    

4 komentáře:

  1. Aj ja som lemra lína 8D zajtra mám skúšku a idem si čítať VA 4... som hrozná 8D
    Túto knihu by som si rada prečítala, aj keď ma 1tka až tak nedostala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, že jsi mě v tom nenechala samotnou. :o) A držím pěsti, aby ta zkouška dopadla dobře.
      Já jsem si druhý díl chtěla po prvním taky přečíst, doufala jsem, že to bude lepší. Bohužel. A až potkám třetí díl, tak si ho taky budu chít přečíst. :o)

      Vymazat
  2. Ja som prvý diel prečítala na jeden šup, mne sa to celkom páčilo. Postavy síce neboli nič moc, ale príbeh sa mi celkom páčil. O tých zákonoch... tak to nechápem :D nerozmýšľala som nad tým, ale ak je to naozaj také hrozné, prečo si to teda nenaštudovala poriadne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta dějová linka sama o sobě je relativně fajn. Mně se třeba ani nelíbilo vysvětlení "toho vraha". proč je zabíjel. A i ten fikční svět je fajn.
      A proč si to nenastudovala mě také docela zajímá. Nedávno jsem četla knihu Vteřinu poté a autor mnoho věcí konzultoval s odborníky. Pokud ty zákony autorka zná, tak se jí asi nehodily do jejího nápadu. :)

      Vymazat