17.10.15

STACEY KADE. Čekání na zázrak

   Mezi nebem a zemí #3

    Nejen Temné hory mi doma ležely rok. Čekání na zázrak na tom bylo stejně, jen jsem to během toho roku ani nezkoušela číst. Chtěla jsem se do toho pustit za odměnu, až dočtu Temné hory. A konečně je tady ten čas!
    Čekání na zázrak je třetím a zároveň posledním dílem o Aloně a Willovi. Těšila jsem se na to, chtěla jsem totiž vědět, jak tohle skončí. 
    Pamatuji si, jak blogerky (i já) měly radost, když Fragment oznámil, že tuto sérii začne vydávat. Na druhý díl jsme se také těšily, ale těšení se na třetí díl bylo už vlažnější. Asi stárneme.

    Třetí díl začíná nějaký čas po konci předešlého. Alona je v těle Lily a nyní si říká Ally. S Willem mají plán - dostat Alonu z těla a do těla dostat ducha Lily. Jak tohle asi skončí? Co se podaří a co pokazí?

    První díl byl vtipný, odlehčený. Druhý díl už tolik vtipný nebyl. A Čekání na zázrak už vtipné není ani trošku. Celá série je o smrti a tenhle díl byl nejdepresivnější. Pár "hádek" mezi Alonou a Willem bylo, ale bylo jich pomálu. To, co nás bavilo na prvním díle, tady prostě už není.
    Příběh se vypráví postupně z jejich pohledů ich-formou. Dokud byla Alona Alonou, tak byla skoro pořád s Willem. Když je Alona Ally, nejsou pořád spolu. Toto pomáhá autorce vytvářet napětí. Něco nečekaného se stane Willovi, skončí kapitola. Pak je část s Alonou, něco se stane, kapitola skončí a pak je zase Will. V předešlých dílech, když se něco napínavého a nečekaného stalo na konci kapitoly, tak se to vyřešilo hned v té následující. Tady se musí nějaký čas počkat. 

   Psala jsem, že tento díl je nejdepresivnější. Will i Alona čekají, že jednou Alona odejde se světlem. Ale Will ji nechce pustit. A Alona nechce nechat Willa napospas duchům. Oba přemýšlí, co budou dělat, když o toho druhého přijdou. A vy jim tři knihy fandíte a nechcete, aby je něco rozdělilo. A pak je tu Lily. A celé se to zamotává, až je to zašmodrchané. Po celou dobu čtení si jen můžete říkat: "Jak tohle sakra skončí?" 
    Během čtení vás s největší pravděpodobností napadne, jak tohle skončí, ale tím si nemůžete být jisti. Co když nás autorka bude chtít překvapit?

   Myslela jsem, že to budu číst jen ráno v MHD, ale tak moc jsem chtěla vědět, jak to dopadne, takže jsem četla i o víkendu, kdy nikam nemusím. Tahle série je pohodová a nenáročná. Ačkoli to není žádné mistrovské dílo, budu na Mezi nebem a zemí vzpomínat v dobrém. Vzpomínáme. Haha. Pokud jste se s touto sérií ještě nesetkali, tak doporučuji. Ale nic od toho nečekejte. Velká očekávání vám to jen zkazí. Já dávám dvě a půl hvězdičky (chybí mi tam ten humor) a možná bych se ani nezlobila, kdyby to mělo další díly.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

0 komentářů:

Okomentovat